Informace

Sem počítáme již pozdní léto a následný podzim. V pozdním létě vládnou trávicí orgány - žaludek, slezina a slinivka břišní. Podzim je pak doménou plic. V tomto období vytváříme zásoby na zimu, a to jak v našich spížích a sklepech, tak v našem těle. Neměli bychom však zatížit naše zažívání nevhodnou stravou, neboť pak vznikají přebytky, které se usazují v plicích, což může mít za následek nemoci tohoto orgánu v podzimních a zimních měsících.

Číst dál: Podzim

Bioteta zvolila oblíbenou značku Salus/Saloos největšího českého výrobce certifikované přírodní biokosmetiky! Přijďte si vybrat do krámku Biotety.! :-)

Salus/Saloos:
"Velmi si zakládáme na tom, že naše výrobky obsahují nejvyšší možný podíl čistých přírodních látek. Neobsahují syntetické parfemace, konzervanty ani barviva. Kosmetika nevyvolává alergické reakce a je vhodná pro všechny typy pleti."

www.saloos.cz

 

Drahuška:
,,Musím říct, že mi běhal mráz po zádech a jako když mluví ze mě. Ono to takhle opravdu je. Nic nehledat, nic nechtít, nic nesoudit a nehodnotit, nechat vše volně plynout, otevřít srdce a žít... Bez pravidel, znásilňování sebe sama, čili být sama sebou - jak prosté, jednoduché a přesto někdy vzdálené... Pořád někde něco hledáme, na něco čekáme a ono je to tady a teď a jsme to jenom a jenom my... Rozhovor 

 

V prodejně Biotety můžete zaplatit platební kartou. Bioteta věří, že touto službou potěší své zákazníky.  
007 2

S nástupem nejchladnějšího a nejvlhčího období roku je třeba změnit šatník, ale i jídelníček. Zima patří k energii vody a voda odpovídá energii ledvin. Tento orgán je celou zimu na vrcholu svých sil, a proto je zranitelný, a to jak chladem, tak naším zacházením s energií, kterou tělu stravou denně dodáváme. V zimě organismus šetří a regeneruje své síly. 

Zima je obdobím, kdy přirozeně používáme nejvíce tuku a kdy si můžeme dovolit relativně nejvíce živočišných produktů. Můžeme více fritovat, ale jen tehdy, pokud nás neomezuje žádné závažné onemocnění. Protože tuku používáme relativně více, je třeba zařadit i ty složky potravy, které umožňují tuk zpracovat, např. ředkve. Zeleninu jíme sice denně, ale je jí méně než v jiných ročních obdobích. Největší procento tvoří zelenina s jangovým potenciálem, tedy kořenová, ale i kulatá, jako dýně a zelí. Syrovou zeleninu jíme zřídka. Nezapomínáme také na zelenou zeleninu. Dáme prostor i natím, např. petrželové, cibulové. Také naklíčenou řeřichu či vojtěšku zařazujeme do zimního jídelníčku, do horké polévky či zeleninové omáčky. Kvašená zelenina je nezbytným a nutným zdrojem vitamínů a enzymů, je součástí každodenního jídelníčku. Přednost má zelenina dlouho kvašená, například kvašené zelí. Z obilí nešetříme pohankou, ovsem a ječmenem, ale i kulatá rýže je na zimu tím pravým. Jáhly vzhledemm ke svému jangovému charakteru rozhodně nezanedbáváme. Luštěniny tvoří v zimě větší část talíře. Zařazujeme častěji fazole, ponejvíce adzuki, které dodávají ledvinám sílu. Tofu je na jídelníčku v nižším procentu než v létě a také je více v pečené formě. 

Prodlužujeme dobu tepelné úpravy, dělají se dlouhé vývary, čímž teplo zabudováváme spolu s minerály do organismu. Také pečení je poměrně častou úpravou. Všeobecně - v zimě při úpravě jídla přidáváme tepla, sílu, tlaku a prodlužujeme délku přípravy. Zdroj: Radost ze zdravých dětí - Vladimíra Strnadelová, Jan Zerzán

FotkyFoto 24028261 S

Možná by Vás mohlo zajímat, že Bioteta při svém vaření vychází z principů makrobiotiky. MUDr. Strnadelová, autorka knihy Radost ze zdravých dětí, o které Drahuška říká, že je to taková její bible :-), vysvětluje základy makrobiotiky zde:

Makrobiotika

Každé jaro přináší něco nového. Všechno se probouzí a člověk najednou cítí, jako by se v něm také probouzela po dlouhé zimě zvláštní touha a síla. Stejně jako se příroda každé jaro zrodí do krásného zeleného šatu i my lidé odhazujeme zimní šaty a chceme už už šatník jarní. Najednou chceme být krásnější, štíhlejší, zdravější, spokojenější...

A proč to tedy pro tentokrát nezkusit nejen šatníkem, ale i změnou jídelníčku. Změnou malou, postupnou, ale trvalou. Zapomenout jednou pro vždy na všechny diety, které nám přikazují, zakazují, nařizují...

A jak a kde můžeme začít?

Číst dál: Co všechno lze změnit (nejen) na jaře

Obsahují vitamíny skupiny B, D, E a hodně kyseliny listové, velké množství nenasycených mastných kyselin. Mají nejvyšší obsahu hořčíku ze všech ořechů a semen vůbec. Mají ta-ké hodně železa, draslíku, zinku a  fosforu. Vysoké množství karoteoidů působí léčivě na kůži, sliznice a oči. Jsou vhodné při časté nervozitě, podrážděnosti, depresích a také při slabosti a únavě.

Otevírací doba:

Pondělí: 9.00–17.00
Úterý: 9.00–17.00
Středa: 9.00–17.00
Čtvrtek: 9.00–17.00
Pátek: 9.00–17.00
Sobota: 9.00–11.30
Neděle: Zavřeno

ROZVOZ JÍDEL:

Horšovský Týn a Domažlice

více zde: obědy

Jen jednu radost radostnou člověk ve světě sklízí a to radost z radosti cizí.